loading...
مرکز تخصصی کسب در امد
shahram بازدید : 94 پنجشنبه 03 شهریور 1390 نظرات (0)

 

 انیتور هایی که امروزه در بازار مشاهده می کنید جدا از سیستم نور آن که LED باشد یا فلوروسنت از فناوری ساخت TN یا IPS بهره می برند. فناوری TNبه سبب هزینه تمام شده اندک آن نسبت به فناوری IPS به صورت عمومی در بیشتر صفحه نمایش ها به کار می رود. در مقابل فناوری IPS به دلیل هزینه بالاتر در کاربردهای حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرند. IPSها به دلیل داشتن زاویه دید بالاتر نسبت به TN و همچنین نمایش مقدار رنگ بیشتر مورد علاقه گرافیست ها هستند.



پنل های TN یا همان Twisted Nematic برای نمایش هر کدام از رنگ های RGB از ۶ بیت استفاده می کنند که به عبارتی در موجوع می شود ۱۸ بیت؛ اما این ۱۸ بیت برای نمایش ۱۶.۷ میلیون رنگ کافی نیست و حتما برای نمایش این مقدار رنگ باید ۲۴ بیت وجود داشته باشد که در عمل چنین مقداری برای نمایش رنگ ها در دسترس نیست. حال شرکت های سازنده نمایشگر این مشکل را با روشی به نام Dithering برای نمایش این ۱۶.۷ میلیون رنگ کمرنگ کرده اند. حال Dithering به این شیوه عمل می کند که با ترکیب پیکسل های کناری و ایجاد سایه به افزایش دایره رنگ خود می پردازد. پس در عمل نمایشگر های TN برخلاف ادعاهای شرکت های سازنده در حقیقت قادر به نمایش ۱۶ میلیون رنگ نمی باشند.

همین تفاوت رنگ و عدم نمایش تمامی این ۱۶.۷ میلیون رنگ سبب شده است که در گرافیک و صنعت چاپ تصاویری که گرافیست بر روی صفحه نمایش خود می بیند با آن تصویری که در مرحله آخر به چاپ می رسد متفاوت باشد. البته مانیتور های قدیمی CRT این مشکل رنگ را نداشتند و تمامی این ۱۶.۷ میلیون رنگ را به خوبی نمایش می داند اما فرد با کارکردن زیاد با این نمایشگر ها باید با چشمان خود خداحافظی می کرد.

تنها مزیت نمایشگر های TN زمان پاسخگویی نسبتا بالای آن ها است که سبب می شود آن ها را مناسب کاربردهای بازی کند.

پنل های IPS یا In-Plane Switching توسط هیتاچی در سال ۱۹۹۶ معرفی شدند. این پنل ها دو مشکل اصلی پنل های TN را مرتفع کردند و آن دو مشکل چیزی نبود جز زاویه دید و عمق رنگ. همانطور که اکثر شما در مانیتور های معمول در بازار مشاهده کرده اید پنل های TN از زاویه دید خوبی بهره نمی برند و با حرکت به هر دوسمت مانیتور و بالا و پایین تصاویر تغییر می کند و رنگ ها بهم ریخته دیده می شوند. در IPSها برخلاف انواع TN که به صورت موازی در حرکت هستند، مولکول های کریستال مایع بصورت عمودی جا به جا می شوند که حرکت آن ها به این شکل باعث بیشتر شدن زاویه دید و نمایش بهتر و طبیعی تر رنگ ها می شود.

همانطور که در بالا توضیح دادیم نمایشگرهای TN برای هر ۳ رنگ اصلی RGB از ۶ بیت استفاده می کنند که می شود ۱۸ بیت؛ اما در نمایشگر های IPS این عدد برای هر رنگ اصلی برابر ۸ بیت است که در مجموع ۲۴ بیت مورد نیاز ما برای نمایش رنگ ها را بدست می دهد. در نتیجه این نمایشگر به سادگی تمام می تواند تمامی ۱۶.۷ میلیون رنگ را بر روی صفحه نمایش به نمایش در آورد.

امروزه با کاهش قیمت نمایشگر هایی که از فناوری IPS استفاده می کنند و همچنین پایین آمدن زمان پاسخ گویی آن ها هر چه بیشتر به فراگیر شدن آن ها نزدیک شده ایم.

به نقل از سرخه تله

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
پيام مديريت وبلاگ : با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، به مرکز تخصصی کسب در امدخوش آمديد . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما در بهتر شدن كيفيت مطالب وبلاگ ياري رسانيد . براي سريع تر رسيدن به مطلب مورد نظر از آرشيو موضوعي استفاده كنيد همچنين ميتونيد به آرشيو مراجعه كنيد. براي تبادل لينك , لوگو ,بنر يا آر اس اس از طريق نظرات به ما اطلاع دهيد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    بهترین ومطوئن ترین سیستم کسب درامد
    بهترین ومطمئن ترین سیستم کسب درامد


    کلیک کنید
    ببینید اصل ماجرا را
    کسب درامد

    پذیرش نمایندگی فروش در سیستم تجارت الکترونیک پایگان

    بزرگترین سیستم همکاری در فروش در ایران


    در آمد ماهیانه حداقل پانصد هزار تومان

    این یک فرصت بی نظیر است
    عضویت
    هر کلیک 600 ریال

    جایزه عضویت 50000ریال

    بدونه محدودیت زمانی

    با کلیک روی تبلیغات 600 بگیرید

    برای عضویت اینجا را کلیک کنید
    سیستم مشارکت در فروش آسیا پارس
    سیستم مشارکت در فروش آسیا پارس با بیش از 4 سال سابقه درخشان وابسته به شرکت بازگانی دلتا پارس با ارائه لوکس ترین محصولات کمپانی های معتبر به لطف پروردگار تا کنون با ارائه خدمات منظم به یوزرها و تسویه حساب مداوم روزانه و خدمات پشتیبانی منسجم به کاربران توانست اعتماد بسیار از سایتهای پربیننده ایرانی را به خود جلب نماید بطوریکه اکنون چندین سایت معتبر با رتبه های 2 رقمی ایران کلیه تبلیغات خود را بسوی آسیاپارس متمرکز نموده اند


    لینک دعوت مستقیم
    آمار سایت
  • کل مطالب : 27
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 12
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 35
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 44
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 47
  • بازدید ماه : 47
  • بازدید سال : 700
  • بازدید کلی : 10,947
  • کدهای اختصاصی

    javahermarket